Lang verwacht, maar uiteindelijk toch gekomen: de RT26 Rally!
In het tafeljaar 2020/2021 is een heuse commissie opgezet; de commissie Rally26! Na ongetwijfeld vele en lange vergaderingen was het dan op 27 maart 2021 zo ver. Nadat we allemaal een negatieve testuitslag hadden gekregen en elkaars bolides hadden bewonderd ging de rally van start bij Kuzee.
De commissie had een mooie route uitgezet met daarin ook een spelelement (later meer), waarbij het zelfs voor de auto op batterijen mogelijk was om deze te voltooien zonder laadstop. Ook de cabrio-rijders werden op hun wenken bediend, met prachtig weer. De route leidde ons langs gebouwen waar (oud)-tafelaars werken. Bij elke stop diende een vraag te worden beantwoord over de betreffende (oud-)tafelaar. Dit antwoord diende samen met een foto als bewijs van aanwezigheid verstuurd te worden via whatsapp, waar op de achtergrond een heel team bezig was deze foto’s en antwoorden te ordenen en verwerken.
Na begonnen te zijn in Oost-Souburg gingen we via Vlissingen naar Zuid-Beveland, terug naar Walcheren en tenslotte door naar Terneuzen. Uiteraard niet zonder onderweg te stoppen voor een hapje en drankje, het blijft immers wel een tafel-evenement! Ook een niet nader te noemen roze accessoire mocht niet ontbreken op de auto’s ter compensatie van het feit dat we een mannen-club zijn! Het fanatisme droop van de deelnemers af, iedereen wilde immers de rally winnen, de commissie had een prachtige (maar toen nog onbekende) prijs in het vooruitzicht gesteld!
Zoals gezegd eindigde de rally in Terneuzen, na meer dan 20 locaties te hebben bezocht in Zeeland. In een afgesloten loods was gezorgd voor heerlijke saté, drank en muziek. Ook het live entertainment mocht niet ontbreken. Toen was eindelijk het moment daar; de prijsuitreiking. De spanning was om te snijden en de deelnemers kregen het warm toen de uitslag bekend werd gemaakt. De uiteindelijke prijswinnaars hebben het daarna nog veel warmer gekregen….
We kijken terug op een geslaagd evenement met onvergetelijke momenten! Dank aan de organisatie en de deelnemers!!